tientukkoracing.keskustelu.info

Motorsporttia huumorilla jo vuodesta 1998
Tänään on 14 Joulu 2017 07:09

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Toivakka 14.6.2014
ViestiLähetetty: 14 Kesä 2014 23:13 
Poissa
B-junnu

Liittynyt: 04 Marras 2013 10:13
Viestit: 37
No hei, Tulimme, näimme, voitimm...( vai miten se meni ? )
Elmerille @ kumpp. terkut, kerrassan hyvin järjestetty kinkerpiiri ! Yleinen ilmapiiri hjyvä, järjestelyjä lienee vaikea parantaa? Ja ennenkaikkea eikoiskokeet aivan hemmetin hyviä -> paitsi että ainakin meidän autokunnalta puuttui pätkille sopiva kilpuri, Skoda on kyllä hyvä mutta miehistö ko. laitteeseen väärä. Ei oikein anna tuo trophy enää kiksejä, nelipyörävetoinen paukkunapilla kiitos...
Päivän aikana oli loppujen lopuksi niin paljon tapahtumia etten ala niitä sanallisesti kiteyttämään, incar-kooste a'la Seppo ( ilmestyy joskus ) kertonee loput.. ;)
Kiitos ja kumarrus Mikalle hyvästä kyydityksestä, järjestäjälle vaivannäöstä, ja ennen kaikkea kiitos huoltohenkilöstölle .

_________________
Autoa pidemmät matkat mennään autolla.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Toivakka 14.6.2014
ViestiLähetetty: 15 Kesä 2014 15:58 
Poissa
Ylläpitäjä

Liittynyt: 02 Marras 2013 12:53
Viestit: 182
Samoilla linjoilla veli-Pasin kanssa, eli kisa hyvin järjestetty. Kerrankin oltiin kylän keskellä eli keskellä ihmisiä, hyvä homma. Pientä spekulaatiota, jos kolmospätkää ei olisi ajettu, niin mites kompakti kisa sitten olisi tullut...

Osaltamme kisa oli ihan okei. Eka pätkällä Emmaa vaivasi käyntihäiriö 4000-5000 rpm:llä, vika hävisi kakkosella, lie ollut vanhat bensat tai sitten se löystynyt akunkenkä :? Toinen ajoa haitannut insidentti oli viimeisellä pätkällä kun ovenkahvan kehys tipahti kaasupolkimen alle, siinä meni noin 41,9 sekuntia :twisted: tai hieman vähemmin. Eli ajo maittoi ja muutenkin okei. Sitten maalissa odotti pieni yllätys kun tuli kutsu kertausharjoituksiin, eli jälkikatsastukseen. Irvistelin jo valmiiksi kun ajattelin vaan että me otettiin mutta sinne tulikin kaikki V-autot. Tarkastuskohteet oli imuilmanotto, sekä tasauspyörästön lukko. Meillä kaikki okei, nou hätä.

Kiitos huoltomiehille, eli kotitallin huoltomies Aki, paikan päällä Sami, Pele, Riku, Jari, PeteU, Seppo sr, Pia, hra Niiranen ym. fanit jne...

_________________
Ihmiset elävät elämää. Elämässä tapahtuu asioita joihin emme voi vaikuttaa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Toivakka 14.6.2014
ViestiLähetetty: 15 Kesä 2014 19:20 
Poissa
B-junnu

Liittynyt: 23 Marras 2013 10:20
Viestit: 35
Onhan se hieno huomata mitenkä lähelle V- ja Tr-autojen kyytiä ennättää tuollaisella vuonna 1966 esitellyllä autolla jossa alustan geometria ja korin aerodymiikka on yhdistettynä 2-tahtikoneen tuomaan järkyttävään tehoon ja vääntöön, erinomaisia ajo-ominaisuuksia unohtamatta.

Hieno kisa ja hienot pätkät varsinkin ek 4. Ajettava pätkä jossa ei sitten niin paljon tullut pataan kuin useammalla muulla.
Auton toiminnasta ei raportoitavaa, toimii kuten aina ennenkin.

Kiitos huollossa kaikille olleille. Kiitos iso myös Emk ja kaikki jotka olitte järjestämässä kisaa, kaikki toimi hienosti.
Mukana taas seuraavalla kerralla.

_________________
Trabantit on ikuisia (Zeig)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Toivakka 14.6.2014
ViestiLähetetty: 15 Kesä 2014 20:42 
Poissa
A-junnu

Liittynyt: 12 Joulu 2013 17:57
Viestit: 55
Helppohan se Rikun on kiusata Tr- ja V-autoja, kun alla on varta vasten rallia varten tehty tehtaan kisapeli.
Sponsoreita (=tarroja) on enemmän kuin muilla yhteensä ja takana rajaton maahantuojan varaosapalvelu. Tietty jotakin pitäsi mennä ensin Warpusesta rikki, jotta varaosahuollosta olisi jotakin hyötyä.

Tulosten perusteella hieno veto Rikulta ja Pekalta.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Toivakka 14.6.2014
ViestiLähetetty: 15 Kesä 2014 22:05 
Poissa
Ylläpitäjä

Liittynyt: 02 Marras 2013 12:53
Viestit: 182
No sitähän miekin ihmettelen kun ei päästä Warrea karkuun sitten millään, onhan mullakin Pösössä sentään tehtaan tekemä moottori sekä laatikko ja molemmat kaikilla herkuilla, Magnetti Marellin Ecu ja säätyvä taka-akseli... :?

Olen tehnyt viiltävän analyysin: toiset ovat vaan parempia kuskeja kuin toiset, saa lainata muttei oo pakko... :P

_________________
Ihmiset elävät elämää. Elämässä tapahtuu asioita joihin emme voi vaikuttaa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Toivakka 14.6.2014
ViestiLähetetty: 16 Kesä 2014 00:23 
Poissa
B-junnu

Liittynyt: 04 Tammi 2014 21:41
Viestit: 16
Niin, minun mielestä tyhmemmän lenkin teki EK2 kuin EK3? Vaikka EK3 olikin eri suunnassa niin lähtöön siirtymää 800m ja maalista takaisin huollon kohdalle 10,5km eli sillä "lenkillä" ajettiin kuitenkin enemmän ek-kilometrejä kuin siirtymää. Kesäkisaan vaihtaessa jouduimme reitin suhteen tekemään joitain varmoja valintoja teiden kunnon suhteen, ja siitä tämä reitti muodostui. EK4 oli sitten jonkinlainen riskitekijä, mutta lopputuloksena sekin kesti kohtuullisen hyvin. Jos (kun) ensi vuoden kisakin kesälle siirretään heti lähtökohtaisesti, tullaan varmasti jonkin verran muutoksia tekemään ;)

Pitkä tauko tosiaan johtui kahteen kertaan ajettavasta pätkästä ja isosta kilpailijamäärästä, alunperin pätkä piti vielä ajaa eri suuntiin ja siitäkin jouduttiin luopumaan.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Toivakka 14.6.2014
ViestiLähetetty: 16 Kesä 2014 08:08 
Poissa
Yleinen
Avatar

Liittynyt: 02 Marras 2013 16:26
Viestit: 114
Paikkakunta: Lenkka-Jyvänen Kuopio
Järjestäneelle taholle vielä terviisiä: Kisa oli loistavasti toimiva kompakti paketti!
Jos hakemalla hakee jotain sanottavaa, niin senkin aiheutti itse kilpailijat (eli eivät "totelleet" kilpailijaohjetta), kun papereiden tarkastus meinasi puuroutua. Isolla numerolla olevat olivat hakemassa materiaalia samaan aikaan kun me alkupään autokunnat...
No, hyvin kuitenkin ehdittiin laput liimata ennen katsastusjonoon siirtymistä. Sen jälkeen ne #33 pikkuongelmat sitten alkoivatkin...
Katsastuksen jälkeen sotkasta hävisi vilkut ja startti suostui sanomaan vain naks. Työntämällä käyntiin ja tutkimaan vikaa. Huoltopilttuussa startti taas toimi? Nämä virtavirheet jatkuivat koko päivän (välillä strartattiin, välillä työnnettiin).
Toinen pikkumurhe oli vauhdin puuttuminen (siis puuttui autosta, ei kuskista). Välillä Skoda kuulosti enemmän traktorilta ja puuttui sekä huippunopeus, että räjähtävä kiihtyvyys. Välillä taas toimi kuin junan hissi.
Maaliin kuitenkin kurvailtiin (eikä muuten oltu edes viimeisiä ;) )

Kiitokset kaikille osallistumisen mahdollistaneille: sekä järjestäjille että huoltajille!

_________________
ETUVETO - Joku veikkauksen uusi peli vai?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Toivakka 14.6.2014
ViestiLähetetty: 16 Kesä 2014 11:46 
Poissa
B-junnu

Liittynyt: 27 Tammi 2014 12:50
Viestit: 21
Myös Pommikoneen kuskin pukilta kiitosket järjestäjille, huoltomiehille, konntoripäällikkö Henkalle, kanssakilpailijoille, tienpitäjälle sekä Václaveille Laurin & Klement, joiden kyläpaja Skoda Automotive olisi tosin voinut valmistaa sellaisen kulkineen, jonka kansi kestää huolimatonta ja huollotonta rallin rytyytystä enemmän kuin miljoona kilometriä. Nyt pyrki kone antautumaan kesken koitoksen mutta eipä silti, onhan tuolla jo rällätty ja kakkosen pakovena tiedettiin jo lähteissä olevan uransa ehtoopuolella. No, maaliin toi kuitenkin.
Ja reitti oli hieno, toki välillä melkoisen nopea pikkuautolle, mut vastapainona oli hienoa, ajettavaa pikkutietä. Lisäksi paketti oli erittäin kompakti, näitä lisaa!

Hommahan lähti menemään vinoon heti tulomatkalla, kun alligaattorin antama reitti vei ulkokuntalaisen sateen kastamalle soratielle ja vaimon huolella edellisenä yönä vahaama kilpa-auto tuli kuraiseksi. Tämä imagotappio saattoi olla alkusysäys muidenkin murheiden kumuloitumiselle, joista ensimmäisenä tuli vastaan Henkan mainitsema vilkkujen ja sitä myötä sähköjen häipyminen. Asiassa oivallettiin yhteys ja vilkkureleen totaalipoistamisen jälkeen ekalla siirtymällä jäi työntely vähemmälle ja alkoi kipinät pysymään patterissa.

Ajohan meni ekalla pätkällä aika arvaillessa, parin vuoden kilpailutauon jälkeen. Lisäksi kaveri jo raportoi penkalta ettei Skoda kuullosta nyt ihan terveeltä ja siltä se pätkän lopussa tuntuikin. Kuitenkin kakkonen lähti taas menemään paremmin ja auto tuntui pelaavan, mutta pieneen huojumiseen löytyi syy huollossa kun todettiin toisen takapumpun sylkevän elämännesteitään ulos. Varapumppu olisi ollut vain eteen, joten pyörä paikkaansa ja jatketaan näillä.
Kolmosella lentokenttää vinguttaessa alkoi kone ääntämään aika rumasti ja kulku alkoi tosissaan katoamaan. Varsinkin loppupään pikkutie oli kuitenkin kivaa ajaa ja pienen pohtimisen jälkeen tuumattiin että jatketaan, täystuhoa odotellen. Nelosella kuitenkin taas Skodan käynti alkoi kuullostamaan enemmän bensakoneelta ja myös ajo tuli kivasti, mikä näkyy suhteessa parhaana pätkäaikana, vaikka silti häntäpään valvojana.

Viimeinen pätkä oli tasainen perusuoritus ilman huimistelua, mihin vaikutti sekin että takapumppu oli jo ihan tunnoton ja tuntui välillä tulevan koppiin sisään kun löi rumasti pohjiin. Kuitenkin maalin tultiin eikä ees ihan vikana, kuten Henkka totesi.

No menikö tämä sitten mitenkään? No meni se, murheista ja remontista huolimatta oli kiva ajaa pitkästä aikaa ja alkujännityksestä päästyä päivä oli leppoisa ilman hampaiden kiristelyä. Suurkiitos Henkalle, kun itse on lähinnä kartturoinut pari edellistä kautta niin tulee mieleen että toivottavasti on tuottanut silloin kuskille yhtä helpon ja varman olon kun nyt oli itsellä. Vaikka olisi auton ja oman tekemisen kanssa routaa niin kyllä kummasti keventää kun ei tarvi yhtään miettiä että onko reitti- ja aikataulupuoli ojennuksessa. Lisäksi yhteinen arvailu tien luonteesta meni keskimäärin hyvin, onhan tuon saippualaatikon kulmat vielä suorassa ;)

Aikojen valossa suoritus oli vaatimaton, siitähän suorastaan äimistyi kanssakilpailija(t)kin sitä turhaan peittelemättä. Joku osuus asiassa on tekniikalla, suurempi varmasti ratin ja penkin välissä. Kuitenkin ero kärkeen näytti olevan kolmosella ja erityisesti nelosella pienimmillään, noilla pätkillähän taisi olla hitaimmat osuudet. Ehkä siis koneteho ja huiput 136 km/h antoi hieman tasoitusta erityisesti silloin kun kelattiin pitkästi kaikki ulkona ja taiteltiin nopeita loivia osuuksia.
Kuitenkin tulos on itselle aika yhdentekevä, hauskaa oli ja siitähän tässä maksetaan. Ja jos seuraavassa kisassa jäädään kilsaa kohti vähän vähemmän, niin uusi pakoventtiili on todettava entistä nopeammaksi ja silloin muutkin kannattaa vaihtaa seuraavan 100.000 ek-kilometrin jälkeen.

Kiitos kaikille joille se kuuluu, palattaneen asiaan Jyväskylässä elokuussa!


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com uncommitted-decoy

Tämäkin on ilmainen foorumi, jonka tarjoaa munfoorumi.com

Ilmoita asiaton sisältö