tientukkoracing.keskustelu.info

Motorsporttia huumorilla jo vuodesta 1998
Tänään on 14 Joulu 2017 07:10

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 2 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Liminkaralli 2015
ViestiLähetetty: 01 Maalis 2015 15:51 
Poissa
Yleinen
Avatar

Liittynyt: 02 Marras 2013 16:26
Viestit: 114
Paikkakunta: Lenkka-Jyvänen Kuopio
Autokunnan #37 kisareportaasi:

Arton kanssa tuumattiin, että jos joku kysyy "Oletko koskaan käynyt Lumijoella?".
Niin nyt voi vastata "Kyllä".
Ei mulla muuta.

ps.
Auto hyvä, renkaat hyvä. Kartturi ja kuski pitkän pätkän alkumatkasta vähän "jäässä". Vanhat lämpenee hitaasti?
Pätkän loppupäässä (n. 20 km kohdalla) tultiin isolle tielle ja sitä pitkin vähän matkaa urku auki, sitten loppui laulu.
Ensin kabiini täyteen savua ja koneet seis - äkkiä ukot ulos.

Ensivaikutelma oli, että varmaan paloi kaikki johdot kojetaulun alta, mutta onneksi ei sentään. Konehuoneen puolella kaikki näytti olevan kunnossa. Autossa oli virrat ja kaikki sähköhärvelit toimi. Ei vain lähde käyntiin. Siispä soitto huoltoon ja järjestäjälle että meidän osalta tämä leikki oli tässä.
Jonkin aikaa etsittyämme löytyi pieni toimintahäiriö katkaisijalta boksille menevästä hituvirta-heräte-piuhasta. Se kun oli palanut metrin matkalta poikki.

Yhtään työkalua (tunkkia ja rengasavainta lukuunottamatta) ei sattunut mukaan. No Macgyverit irroitti kartturin valon maajohdon ja siitä tehtiin suora piuha akulta boksiin -> auto käy ja kuukkuu sekä kulkee 8-)

Ajettiin pätkä maaliin ja saatin aikakin, jäätiin tosin 41 minuuttia luokkapohjista :roll:

Kiitos huolto, Riku ja Marko, mahottoman hyvistä kahveista.

_________________
ETUVETO - Joku veikkauksen uusi peli vai?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Liminkaralli 2015
ViestiLähetetty: 01 Maalis 2015 23:14 
Poissa
A-junnu
Avatar

Liittynyt: 29 Marras 2013 21:12
Viestit: 68
Paikkakunta: Lieto
Autokunta 33 jatkaa...
Meidän härdellit alko katsastusjonossa, kojetauluun syttyi punainen huutomerkki. Se meinais sitä, et meillä on vähissä jarrunesteet, ei perkale vuotaako se... Säiliö täynnä :shock: Anturi rikki :?:
Noh siitä renkaita vaihtamaan ja huoltoporukka siinä tuumii, että näyttäis noissa eturenkaissa olevan vähän nirkosesti ilmaa. Kartturi ottaa mittarin käteen, 0 tuloksena. Jaahas, pikkasen täyttöä ja toivomista että ne ilmat pysyis...
Ykköseltä ei paljoa jääny kerrottavaa, pumpataan perinteisesti pikkurännit ja nukutaan muuten vaan ensimmäinen pätkä aina. Onneksi oli sitten samalla myös päivän pisin... Ykkösen jälkeisellä siirtymällä tehdään yks pikku pakittelu ja hajotetaan töötin katkasija.
Kakkonen oli mallia laitoimme vitosen päälle, kerran tiputimme pari pienempää ja olimme maalissa. Tosin pikku härdelli saatiin pätkän lähdössä kun järjestäjä päätti et me voidaan lähteä ennen ihanne lähtöaikaa liikkeelle...
Kolmonen oli issoo kivvoo, pari kertaa innostuin vallan liipissä menemään.
Nelosella alko sitte lisäohjelmat. AT:lla ihmetellään et mihis meiä eestä katos yks Polo, no saapuu meidän kanssa samalle minuutille kun eksyivät siirtymällä (perään tietysti...). Muutaman kilometrin jälkeen yht äkkiä kun nostin kytkintä, lakkasi kakkosvaihteelta veto kokonaan. Kaikki muut pykälät jäi käyttöön, mut siinä auton levysessä rännissä oli vähä haastavaa vääntökoneella kolmosen kanssa...
Ihan ei Polo saanut meitä nelosella kiinni ja eikä osuttu samalle minuutille maalissa. Täten vitosen alussa pidetään tuumauspalaveri, jonka tuloksena me ilmotetaan että otamme 10 sekkaa AT:ta ja päästetään Polo edelle. Tosin me ei sitten ilmeisesti ikinä tätä aikasakkoa saatu... Vitosella keskityttiin lähinnä ajelemaan läpi, että päästään sille ihanalle 50 km päätössiirtymälle.
Lopputuloksena 4. sija kun viimeselle jäi yks edeltä. Pätkäsijoitukset oli melko tasasta: 5-5-5-5-4...
Tänään sitten kotimatkalle (n. 600km) ja koko matkan huoltoautossa palaa voimansiirron vikavalo...

Käteen jäi:
- Taas rikkinäinen vaihdelaatikko
- 1300km ajelua huoltoautolla ja vajaa puolet vikavalon kanssa
- Rikkoutunut jarrunesteen anturi :?: , pakoputki (todennäköisesti tipahti vaan kannattimesta...) ja töötin katkasija + kaikki vielä selvittämättä olevat viat...
- Ylimääräinen pari vanteita, ne kun olivat sitten viime yönä taas tyhjentyneet... (eli jos tarttet 13" kilpavanteita, n. 6" leveät kai, 4x100 jaolla, 2kpl niin vink vink)

Käteen ei jäänyt:
- Pyttyä ku vaan kolme palkittiin...

Kiitämme lämpimästä motorhomesta ja avustavista huoltomiehistä ennen lähtöä, sääli että kisa jäi lyhyen...
Me vetäydymme etsimään motivaatiota vaihdelaatikkoon ja palaamme asiaan sitten taas kesäkeleillä.

_________________
"Must drive carefully, there´s some corner here and there..." - Gigi Galli


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 2 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com uncommitted-decoy

Tämäkin on ilmainen foorumi, jonka tarjoaa munfoorumi.com

Ilmoita asiaton sisältö