tientukkoracing.keskustelu.info

Motorsporttia huumorilla jo vuodesta 1998
Tänään on 14 Joulu 2017 07:03

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 4 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Peurunkaralli 2015 afterburn
ViestiLähetetty: 01 Helmi 2015 17:07 
Poissa
Ylläpitäjä

Liittynyt: 02 Marras 2013 12:53
Viestit: 182
No niin eka ralli Poloisella kokeiltu. Päivähän alkoi aa:lla niin kuin aamu. Tuttua reittiä Laukaaseen (vai onko se Laukaalle?). Katsastusjonoon tulee puhelu jäsen-Kimmolta että yhdestä taakse suunnitellusta Dmack:ssa on pullistuma eli jonkinlainen ihonalainen kudosvaurio. Eli rengasruletti uusiksi, siis laitamme Pirelliä joka nurkkaan. No piikit alle ja tankille, ja vitut, eihän se Pirelli sopinut pyörimään takana, liekö erilainen vanne... Ei kun Puttosen ST1:n pihassa puskurille kirurgisia toimenpiteitä, jonka seurauksena ei se sopinut vieläkään! No ajetaan sitten puskuria hinkkaavilla renkailla, ..kele!

Ykkös EK:n lähdössä oli normaalia enemmän sitruunaperhosia vatsassa, ja ei kun matkaan Günther. Pätkä meni tunnustellessa eli kieli keskellä kämmentä. Ja ei me oltukaan hitaimpina niin kuin arveltiin, ja aikaero muihin ihan siedettävä. Tosin Henkka T. Fiestalla veti aivan älytöntä vauhtia ja niinpä meidän onneksi päästimme hänet eteemme Lankamaalle. Minä jo kuuntelin ja sanoinkin Janille ykkösellä että auto prötää ja ei kierrä kunnolla, tämä tunne olikin sitten molemmin puolista EK2:lla. Ei vedä ei kierrä, aivan kuin olisi yksi pytty pois palkintokaapista. Sen takia Lankamaa meni miten meni, mutta ohikaan ei kukaan tullut :) Siirtymällä soitto huoltoon notta kysykää myykö joku tulppia. Kun saavuimme sakkorinki 1:n (eksyminen siirtymällä) jälkeen huoltoon oli jäsen-Kimmo onnistunut ostamaan ST1:ltä uudet NGK:t ja vielä käypäiset. Heti käynnistäessä huomasi että nyt rokkaa eri malliin... Siis sakkorinki 2:n kautta EK3:lle, jossa ajo sujui omasta mielestä ihan hyvin, Tenabin mielestä ei. Pimeyden valtiaan saapuessa tonteille aloitimme EK4:n jossa ajo meni ihan ok, hieman ennen maalia alkoi Artjoen Polon xenonit kuumottamaan niskaan, ja katsoin parhaammaksi pysäköidä hetkeksi (aivan liian aikaisin) odottamaan kiireisimpiä. Jonkun matkaa pysyttiin 50hp tehokkaamman Polon perässä mutta äh... menkööt menojaan. Siispä sujuttelimme maaliin vielä yhden jättiloikan ottaneena. Vielä riitti siirtymällä jännitettävää että riittääkö bensa, ja riittihän se (vie vähän enemmän 98:a kuin Pösö). Tuloksena luokan 5. ja ei edes viimeinen... Tästä on hyvä jatkaa.

Iso kiitos huollolle: Pasi, Henkka, Kimmo, Sami, Tiina, Emilia. Ilman toimivaa huoltoa emme olisi maalia nähneet! Ja onnittelut uudelle jäsen-Otolle pokaalista, hyvin sää vedät!

_________________
Ihmiset elävät elämää. Elämässä tapahtuu asioita joihin emme voi vaikuttaa.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 01 Helmi 2015 21:52 
Poissa
A-junnu
Avatar

Liittynyt: 29 Marras 2013 21:12
Viestit: 68
Paikkakunta: Lieto
Olihan meilläkin tuota ohjelmaa...
Ennen katsastusta huomattiin, että kartturin penkkihän on irti lattiasta. Onneksi vain löysästä pultista johtuen...
Sitte päästiinkin katsastuksesta suoraan ykköselle ilman murheita. Ykkösen lähdössä tuli sitten melkoinen show. Edelle lähtenyt yksreikäkutonen ei lähetnytkään viivalta. Katotaan hämillämme toisiamme, että mitäs pirua nyt pitäisi tehdä?
Jäimme sitten seuraamaan viideksi minuutiksi kuinka aikuisia miehiä tulee yksi kerrallaan jostain vaan lisää (miten sinne at-autoon mahtui niin monta ihmistä....) ja lopulta palokunnan miehistö oli tarpeeksi voimallista, että se ranskis saatiin liikkeelle. Pätkähän oli pientä josta minä en tykkää. Maalimutkahan oli tiekirjaan selkeästi piirretty ja kartturikin varoitti. Luontainen vietti yleisön viihdyttämiseen vei kuitenkin voiton ja tarkoituksena oli tulla tyyllikkäästi sladissa. Sladissa tuleminen onnistui yhtä hyvin mitä Kekkosen hiustenkasvatus, uran ulkopuolelta kun auto ei halunnutkaan enään kääntyä vaan halusi halata hankea. Tuli samalla vauhdilla onneksi poiskin, joten siitä ei muuta haittaa tullut kuin puskurin vanhojen halkeamien uusiutuminen.
Lankamaassa ei mitään ihmeellistä, jostain oli joku halunnut oikasta ja me meinattiin mennä samaa linjaa mut lähettiinkin pyörittelemään rattia siitä. Suunta pysyi oikeana joten no roplem.
Tauolla todettiin et pakkohan nuo lisävalot on keulalle laittaa, mutta eihän ne tietenkää herää kun laitetaan päälle. Johtoa kun räplää niin syttyy, täytyy toivoa et tarvittaessa pätkälläkin syttyis...
Kolmoselta sama virsi mitä presidentillä, tuli ihan jees mutta tenabbi oli eri mieltä.
Neloselle lähettäessä oltiin just tiputtu viidenneks, kymmenisen sekuntia nelossijasta. Valkola tuntui mukavalle ja ne lisävalot syttyi jopa lähdössä! Puolessa välissä kuului epämääräinen ääni kun juuri oli nelosvaihdetta tarjoamassa laatikosta. Seuraavaan kurviin, oiskoha täällä kolmosta... ei muuten ole eikä oikeen mitään vaihdeta. Noh nelonen saadaan pakolla takaisin päälle joten ajellaan sillä sitten. Kartturi toteaa, että tuo takapiikki on sitten kyllä melko todella ahdas, että mahdetaanko nelosella siitä selvitä. Ennakolta lyödään kytkin pohjaan ja etitään mahdollisia pienempiä vaihteita ja kas kas meillähän on ykkönen täällä! Takapiikistä selvitään ja lähdetään "kiihdyttämään"... seuraavan 500m etsitään taas jotain ykköstä isompaa ja kyllähän se nelonen sieltä taas saadaan survottua. Sillä sitten maaliin asti, jossa löydetään taas ykkönen että päästään siirtymälle. Nelonen survottuna ajellaan siirtymää, melko vinkeetä risteyksiin mennä nelosella rohkeesti vaan... Viimeseen peurunkaa edeltävään risteykseen joudutaan taas hakemaan ykkönen ja todetaan että ajetaan sillä sitten loppumatka. Ette voineet kuvitellekkaan pojat kuinka paljon tekemänne "maalin kunniakuja" (mahtoi ympärillä olleet ihmetellä? :mrgreen: ) kuvasti tätä viimeisen pätkän/siirtymän taistelua! Auto parkkiin, josta kanssakilpailijan huollon avustuksella työnnetään taaksepäin, että saadaan ajettua se kärryyn kyytiin.
Eikun Peurunkaan vaihtelemaan vaatetusta ja ihmettelemään tuloksia, kyllä viides oli lopullinenkin kun edeltä yksi hankeen ja takaata yksi ohi. Ja tietenkin sehä oli sitte viimeinen palkittava, joten odottelemaan... Kolmisen tuntia ja Hirvos Mikon jakama pytty kainalossa sitte kohti kotia jossa yhden jälkeen jo oltiinkin. Aamullahan oli vähän vaille viisi vasta lähdetty...

Laatikosta pikadiagnoosina kolmosvaihteen rattaat palasiksi ja tukkimaan vaihteensiirtoa. Motivaatio oli melkoisen hukassa pyttyjä ootellessa, mutta katotaan josko kuitenkin sinne Liminkaan lähdettäisiin...

PS. Kiitosta vaan, mutta olithan sinä Pete kuitenkin nopeempi joka pätkällä ;)
PPS. Tulipas tälle kirjotukselle pituutta...

_________________
"Must drive carefully, there´s some corner here and there..." - Gigi Galli


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 04 Helmi 2015 14:44 
Poissa
A-junnu
Avatar

Liittynyt: 29 Marras 2013 21:12
Viestit: 68
Paikkakunta: Lieto
Eilen illalla purettu vaihdelaatikko autosta, öljyjen joukossa ei tullut vaihteiston palasia (se että onko se hyvä vai huono on eri juttu...), mutta melkoisen hopeiset öljyt oli...
Sen lisäksi irrotettaessa tolpan alapäätä tippui koko iskarin runko... eli meillä on ollut melkoisen pitkä joustovara kun iskari liikunut melko vapaasti....
Onkos tientukkomailiin tullut enempiä materiaaleja kuin tuo yksi kuvasarja ykkösen halailuista?

_________________
"Must drive carefully, there´s some corner here and there..." - Gigi Galli


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 04 Helmi 2015 16:46 
Poissa
Ylläpitäjä

Liittynyt: 02 Marras 2013 12:53
Viestit: 182
Vähänlaisesti oli kuvia tullut, eli ei juuri lainkaan. Täytynee ajaa Oton tyylilla notta pääsee kuviin :D

_________________
Ihmiset elävät elämää. Elämässä tapahtuu asioita joihin emme voi vaikuttaa.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 4 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com uncommitted-decoy

Tämäkin on ilmainen foorumi, jonka tarjoaa munfoorumi.com

Ilmoita asiaton sisältö